بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کلاف میلگرد چیست؟

کلاف میلگرد چیست؟

قیمت روز میلگرد

بها روز میلگرد ادله مهمی در برآورد هزینه آخرین یک پروژه ساختمانی است با این وجود عواملی موجود است که بر نرخ این مال تاثیرگذار است . در‌این مقاله بعداز بازدید جداول قیمتی به بررسی و توضیح جامعی درباره‌ی دست اندرکاران تاثیرگذار بر ارزش میلگرد که یکی تاثیر گذار ترین مصالح در ساختمان است میپردازیم . با ما همراه باشید .


او‌لین ملات مورد به کار گیری در ساخت فونداسیون , بتن است . بتن از ادغام مواد متفاوتی نظیر سیمان , جور ای خاکستر حریق فشانی , سرباره کوره ها , مواد مضاف پلیمر , الیاف و… تنظیم می شود .


این مواد پس از مخلوط و کم آب شدن در فونداسیون ساختمان جوری محکم میگردند که در حالتی که در قبال نیروهای کششی و لرزه ای قرار بگیرد ممکن است ترک خورده و به کل ساختمان جراحت برساند . بیشتراز نیم قرن است که برای حل این ایراد در ساختمان سازی در بخش های فعالیت شده با بتن مانند فونداسیون , سقف و ستون ساختمان از میلگرد برای جبران پایداری کششی آن به کار گیری می نمایند .


بها میلگرد روز جاری

ارزش میلگرد وسط


بها میلگرد اهواز


ارزش میلگرد ظفربناب


طبقه بندی فولاد میلگرد

میلگرد یا این که آرماتور به مقاطع توپر گفته می شود که به دو صورت شاخه ای یا این که کلاف در بازار جان دار هست . مراد از میلگردهای شاخه ای مقاطعی ست که به صورت تکی و در مقدار های متعدد خرید و فروش می شود . درحالیکه آرماتور های کلاف به صورت کلاف های پیچیده شده بدور یکدیگر است . اکثر اوقات آرماتور های کلاف از سایز ۵ . ۵ تا ۱۶ میلیمتر ایجاد می شود . در نوع بندی آرماتور های کلاف به مقاطع با سایزها ۵ . ۵ تا ۸ میلیمتر مفتول یا این که وایر می‌گویند .


در جهان این مقاطع مطابق با استاندارد ASTM ایجاد می شود . اما نکته حائض اهمیت درخصوص این مقاطع تفاوت در دین طومار ساخت میلگردهاست , به‌این مفهوم که تفاوت در خواص و اخلاق آخری متاع را ناشی می شود .


بدین ترتیب لازم ست که مشتریان متناسب با مکان و موقعیت اقلیمی خویش مبادرت به خرید این جنس نمایند . از همین رو هر کشوری متناسب با حالت اقلیمی خویش و با رعایت اصول کلی , دین طومار های مختص خویش را برای ایجاد آرماتور داراست .


فعلا در جهان دین طومار های استرالیا , کانادا , اروپا , ایالات متحده , چین و استاندارد ملی کشور‌ایران ۳۱۳۲ جانور می‌باشد . این تولید ها به دو صورت آجدار یا این که بی آلایش در ۴ گرید ( بررسی ) A1 , A2 , A3 , A4 ایجاد میگردند . برای مثال به بررسی ۳ استاندارد ساخت مقاطع میپردازیم :


میلگرد اروپائی : مقاطع تشکیل‌شده در‌این تیم اکثر اوقات به شیوه ترمکس یا این که حرارتی و با استعمال از آلیاژ کربن و سیلیکون ساخت می گردند که ایستادگی نیکی در قبال زمین‌لرزه ندارند .


از همین رو این مقاطع در بخشها اروپائی که احتمال وقوع ز‌لزله کم است مورد استعمال قرار می‌گیرد . در شیوه ترمکس از شمش ها فولادی با تحلیل شیمیایی زیر تری استعمال می نمایند آنگاه برای عملیات خنک کاری , کالا را از لوله های آب سرد عبور داده که‌این تکان سبب ذیل وارد شدن ایستادگی مغز آرماتور می شود .


مملکت ژاپن به دلیل زمین‌لرزه خیز بودن مقاطع را مطابق با استاندارد JIS و به روش آلیاژی ساخت می نماید . روش فرو آلیاژی شیوه ایست که در آن با افزودن فروآلیاژهایی به شمش های فولادی ساخته می‌شوند و در سطح خنک کاری این جنس را در هوای آزاد و با گذشت زمان خنک می نمایند که منجر بالا رفتن پایداری کالا می شود .

در جمهوری اسلامی ایران مقاطع تولیدی مطابق با استاندارد ملی جمهوری اسلامی ایران ۳۱۳۲ و ترکیبی از یک سری استاندارد اروپائی , ژاپنی و آمریکائی ساخت می شود .


بها میلگرد تیکمه داش


بها میلگرد راد همدان


ارزش میلگرد ابهر


ارزش میلگرد ارگ تبریز


ارزش میلگرد هیربد


ارزش میلگرد تاکستان


ارزش میلگرد آناهیتا گیلان


ارزش میلگرد آذر فولاد امین


کلاف میلگرد


کلاف میلگرد چیست؟


شاخه میلگرد


شاخه میلگرد چندین متر است؟

گونه های میلگرد از نظر شیوه ساخت

پروسه کلی در ساخت این فرآورده شیوه نورد گرم و با به کار گیری از شمش های فولادی ۵sp میباشد . در اولِ خط ایجاد , شمش های فولادی وارد کوره های ذوب شده و تا دمای سرخ شدن حرارت میبینند . آن‌گاه برای کاهش دادن مرحله زمان عرضی و طویل شدن فولاد آن را از دربین غلطک های پی در پی خودرو نورد


آزمایشات در دست گرفتن کیفیت میلگرد

آزمایش جاذبه : این امتحان ها مطابق با استاندارد ملی کشور ایران به شماره ۱ - ۸۱۰۳ و به مراد اطلاع از خاصیت انعطاف پذیری , مدول الاستیسیته , حد الاستیک , موقعیت ارتجاعی , نقطه تسلیم و پایداری تسلیم و پایداری به شکنندگی بر روی مقاطع انجام می شود .


این آزمایش به وسیله دستگاه جاذبه آرماتور صورت می پذیرد .

تست خمش : این تست در دمای میان ۱۵ تا ۲۵ جايگاه سانتی گراد با زاویه های فی مابین ۱۶۰ تا ۱۸۰ مرتبه و به سه صورت سبک , سنگین وزن و منحصربه‌فرد انجام می شود . تست سبک اکثر وقت ها بر روی مقاطع باریک ( خاموت و مفتول ها ) با قطر کمتر از ۱۰ میلیمتر انجام می شود .


 بر روی مقاطع با قطر بیشتراز ۱۰ میلیمتر از آزمایش خم سنگین وزن و خم کاری با رواداری های ویژه و با شعاع معلوم نیز خم کاری اختصاصی هست . در صورتی‌که آرماتور پایین این تست در گیر گسستگی و ترک نشود مقبول است .


آزمایش خستگی : این امتحان نیز مطابق با استاندارد ۱ - ۸۱۰۳ برای مقاطع افقی معقول می شود . این تست بر روی سه آرماتور با بعدها معلوم زیر , حد میانه و فراتر از محدوده جدول نورد انجام می شود . برای این امتحان از خم کننده های مو جود در وبسایت های واحد های صنعتی مورد استعمال قرار می‌گیرد .


بررسی مقاطع از روی صورت ظاهری

همان گونه که در اولِ این مقاله گفتیم آرماتور ها با دو صورت ظاهری معمولی و آجدار ساخته میگردند که هرمورد مشخصات کاربرد های منحصر به خویش را داراست .


میلگرد بی آلایش یا این که ترانس

این مقاطع با صورت ظاهری به طور کامل صاف و سوای هیچ برجستگی بر روی تراز متاع میباشد که به دو صورت کلاف و شاخه ای در بازار موجود هست . مقاطع معمولی مقاطعی قابل انعطاف با ۲۵ درصد تغییر‌و تحول صورت نسبی پلاستیکی هستند و در مجموعه میلگرد های داکتیل قراردارد .


 آرماتورهای معمولی در وضعیت کلاف از سایز ۵ تا ۱۲ میلیمتر و در موقعیت شاخه از سایز ۸ تا ۴۰ میلیمتر موجود هست . محاسبه این دسته مقاطع در تیم A1 قرار گرفته که دارنده دست کم ایستادگی کششی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و پایداری تسلیم ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد . 


اکثر وقت ها از این مقاطع در صنعت آهنگری و جوشکاری به کارگیری می شود و از ساخت کنندگان داخلی این جنس می شود به سوله های ساخت میلگرد یزد و کاشان اشاره نمود .


میلگرد آجدار

این جور از آرماتور ها در سه تحلیل A2 , A3 , A4 به صورت آجدار و به طریق جناقی یا این که هفت هشت , فنری و دوکی است . عمق و صورت ظاهری آج ها بایستی دقیقا مطابق با استاندارد باشد چرا‌که انگیزه از آجدار کردن این کالا مشغول کردن بیشتر این مقاطع با بتن است . 



مقاطع A2 در تیم مقاطع نصفه طاقت فرسا با ۱۹ درصد تغییر تحول صورت نسبی پلاستیکی , ایستادگی کششی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و ایستادگی تسلیم ۳۰۰۰ کیلو گرم بر متر مربع با آج های فنری و منفرد است . این کالا در مجموعه آرماتور های ترد جای‌دارد و بیشتر در مصارف ساختمانی و خاموت زنی مورد به کارگیری قرار میگیرد . نماد JU حک شده بر روی مقاطع علامت آرماتور های A2 ساخت شده به شیوه آلیاژ سازی هست .


 آرماتور های گرید A3 مقاطعی کم آب و ترد با ۱۴ درصد تغییر‌و تحول صورت نسبی پلاستیکی و با ایستادگی کششی ۶۰۰۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع و ایستادگی تسلیم ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع با آج های جناقی و به صورت ضربدری ساخته می گردند 


. اکثر وقت ها از این جنس در مصارف سیویل ساختمانی و صنعتی مورد استعمال قرار می‌گیرد . نماد CT حک شده بر روی مقاطع آرم آرماتور A3 ایجاد شده به شیوه ترمکس و نماد CU آرم آرماتور A3 ایجاد شده به شیوه آلیاژ سازی میباشد . اعتنا شود که به دلیل کم آب بودن این آرماتورها به هیچ وجه عملیات جوشکاری روی آن نباید انجام بگیرد . 


مقاطع با تحلیل A4 با آج های دوکی یا این که پیچیده و از مدل ۵۰۰ و ۵۲۰ میباشد . آرم JT حک شده بر روی مقاطع آرم آرماتور های A4 ایجاد شده به شیوه ترمکس و SA آرم ایجاد به شیوه آلیاژ سازی هست .


شایسته ترین مدل میلگرد

درخصوص شایسته ترین جور میلگرد نمی‌توان به طور کلی لحاظ اعطا کرد , به این دلیل‌که تعیین این جنس دقیقا می بایست

https://www.asroon.ir/products/detail/میلگرد-آجدار/101/view/

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده